Skip to content
BoJo press chief spoke at “party” government allegations that did not occur: reports

Prime Minister Boris Johnson’s press chief Jack Doyle reportedly spoke at the December 18 “party” which number 10 said did not take place, according to several reports.

Several news outlets, including ITV, reported that Prime Minister Johnson’s press secretary Jack Doyle addressed a crowd of 20 to 30 at the alleged party, which was said to have taken place on December 18 of Last year.

It is also alleged that Doyle presented ‘thank you awards’ to the number 10 staff at this event, which took place just two days after London entered a lockdown where social events and the mix of different households were prohibited.

Doyle’s presentation of “thank you awards”, if confirmed, would add to growing evidence that government claims that a gathering constituting a “party” did not take place – or that such a gathering did not take place. would have taken place would have followed the coronavirus legislation.

Along with Doyle’s purported awards, an anonymous BBC source claimed there was food, drink and board games at the event. To further complicate matters for Prime Minister Johnson, a video was leaked showing senior Downing Street executives joking about a rally without social distancing, which was reportedly filmed just four days after the alleged party.

Addressing the accusations and images during Prime Minister’s Questions (PMQ) on Wednesday, Mr Johnson continued to deny knowledge of a party, saying: were broken, and I was assured many times.

Following the announcement of Doyle’s presence, Downing Street appears to have flipped on its previous position of denying that a party took place, and instead opened a review of the alleged event.

Labor opposition leader Sir Keir Starmer condemned Boris over the party’s alleged scandal, Tweeter: “Boris Johnson is unfit to lead our country.” Over 66,000 people had “liked” the tweet at the time of this article’s publication.

Jack Doyle became Johnson’s press secretary in 2020 after a career as a journalist at Daily mail. Doyle is said to have received between £ 140,000 and £ 144,999 a year for his role in government.

News of Doyle’s alleged involvement in a party comes as Johnson is accused of misleading his ethics counselor about the cost of renovating his Downing Street apartment.

The Tories failed to declare £ 52,801.72 of a donation of £ 67,801.72 which was used for the renovation at the Election Commission. This resulted in a fine of £ 17,800 by the Election Commission for ‘failing to accurately report a donation’.

Follow Breitbart London on Facebook: Breitbart London



Not all news on the site expresses the point of view of the site, but we transmit this news automatically and translate it through programmatic technology on the site and not from a human editor.